بحث هذه المدونة الإلكترونية

الجمعة، 1 أبريل 2011

الحب دح دح وقلبى بح بح والزواج كخ كخ

الحب دح دح


حبيبتـــــي…أحبــــــــــك اللـــــــه يقطـع شكلـــــــك
... انا بدونك .. 
مثـل الشارع بدون انــاره مثل التقاطع بدون اشــاره 
مثـل السلطـه بدون خياره مثل السواق بدون سيـاره 
انـا النـار وانتـي الدخـان انـا الـزلزال وانتي البركـان 
انـــــــا بـدونــــك اضيـــع انـا بدونك بالشوارع بصيع 
انا بدونك حمام من غير سيفون انا بدونك سلطة بدون ليمون 
انا الكهرباء وانتي الليت انـا سوبرمـان وانتي طيارته انـا باتمـان وانتي سيارتـــــه 
انــــا عشانك اشتغل تاكسي انـــــا الميراندا وانتي الببسي 
انتـي القشطه وانا الزيتون انتـــي نعناعــه وانــا ليمــون انتي الجزيره وانا سبيس تون انتي بومبـا وانـــــا تيمـــون 
انتــي الباب وانــا الـــمفتــاح انتي الضفدعه وانا ا لتمساح
يا اجمل من بنات المغرب واليونان آآآآآه ياريتك بنت الجيران
انـــا لعيونك بغلب جاكي شان واعبر المحيطات والخلجـــــان 
واصارع في حلبة الثيران يا احلى من شاكيرا وبرتني و كرستيان 
يا حبيبتي !!!!!!!!!!!! 
انا من حبك هيست

بحبك اكتر من البست

يا أحلى م العيش التوست 

بحبك حب مالوش نهايه 

حب الميه للكوبايه 

حب الشعر للفلايه 

حب الطفل للمشايه 

حب الشتا للدفايه 

انا من حبك قلبي اتاخد 

بحبك حب الموظف ل يوم واحد 

حب ابو تريكه ل عبد الواحد 
انا من غيرك مش عارف اعيش 

بحبك حب الجارسون للبئشيش 

حب الدقيق للعيش 

حب سينا للعريش 

حب العصفور للريش
د انا من غيرك أموت 

بحبك حب الطفل للبسكوت 

حب الصعيدي للنبوت 

حب الكسلان للريموت 
حب الفرخه للكتكوت 
حب الجيران لى البرغوت
د انا بحبك يا بت 

حب التيليفون للخط 

حب فودافون للكارت 

حب البط على الشط

انتي مش زي كل البنات 

بحبك حب الفرح للشربات 

حب الفراوله للخلاط 

حب العيال للحلويات 

د انا بحبك يا هبله 

حب الرقاصه للطبله 

حب العيال للنبله 

حب عنتر ل عبله
حبك جوا قلبي كبير 

حب المانجه للعصير 

حب السكر للفطير 

حب بيبو لبشير 


اسمعيني كدا من قلبك انا طول حياتي هفضل جنبك 

مش هبعد ابدا عنك 

*&*&*&*&*&*&*&

الحب دح دح وانا قلبى بح بح

هاى شله ازيكوا الحب دح دح وانا قلبى بح بح يا سلام على الكلمات ايه ده سجع وهو ده الكلام الينفع مع الاحبه بتاع اليومين دوال يعنى الواد من دول اول مايشوفه الحته بتاعته يقولها بكابورتقلبى طفح وانت سابكوا يعانى على العاطفه المسيطره وطبعا بعد الكلام ده هى بترد عليه بكل رومانسيه وتقوله الحب شنتح فى القلب ظاظا ولما شنتح ازداد لظاظا انا قلبى عفن وانت طاظا يا سلام على رومانسيه ولما الحب يزياد بينهم تقوله انا هبيرت من حبك يعنى تعبت من كتر حبك لا تقولى روميو ولا جوليت مفيش احسن من حبوا اليومين دوال ونروح للفاصل ونرجع تانى 

*&*&*&*&*&*&


الحــــــــب دح دح و الزواج كخ كخ

الحب ذلك الموضوع الذي لانمل من الحديث عنه

ومش قصدي حب الوطن او حب الاباء للابناء
قصدي هظاك الحب
اللي بيسهر و بيجوع و بنصح و بضعف
حب تاع الاغاني و الافلام
اللي ما في اغنية الا وواحد سهران و ملوع ووحدة بتهجر و بتتدلع
**
حب قيس و ليلى
روميو وجولييت
عنتر و عبلة
****
و لفد ذكرتك و الرماح نواهل مني و بيض الهند تقطر من دمي
فوددت تقبيل السيوف لانها لمعت كبارق ثغرك المتبسم
***
و بربك هل ضممت اليك ليلى قبيل الصبح او قبلت فاها
وهل رفت عليك قرون ليلى. رفيف الأقحوانة في نداها
****
حب طب وريني يا نني عيني انت فاكرني ولا ناسيني
الحب ما تغير حتى لو طريقة التعبير تغيرت
في عاشق و معشوق
حبيب و حبيبة
هاجر و مهجور
و بعدييين؟؟؟
و بعدييين
*****
هلا لو ليلى و قيس تجوزو كان عمرنا سمعنا عنهم؟
كان صارو تنين متل اي تنين تجوزو
و كان ليلى التهت بالطبيخ و الاولاد
و صار وزنها 100 كيلو
و قيس برجع عالبيت وين الغدا يا مرة بدي ارجع عالشغل
و ليلى بتقوله: ما طبختش اليوم ولادك جننوني
قيس و ليلى اشتهروا لانهم ما تجوزو
**
طيب لو تجوزو؟
هذا ما كننا سنقراه
**
قيس:
جرى دمعي فاستبكاني القهرإذ جرى
وفاضت لـه مـن مقلتـيٌ غـروبُ
ومـا ذاك إلاٌ حيـن أيقنـت أنٌــه
يكـون زواجي منك عن قـريـبُ
ليلى
نفسي بفراء, لو نفسي بالماسة إذاً
ماكان غيرك يجزيها ويرضيهـا
صبرا على ما قضاه الله في عليك
مرارةٍ في اصطباري عنك أخفيها
قيس:
قالت جننت يا قيس فقلت لها
الزواج قد أوقع بالمجانيـنِ
الحب ليس يفيق الدهر صاحبه
وإنما يوقظ الزواج كل عين
ليلى
الله يعلـم أني من شغل البيت هالكـة
اقارع اطفالك واقولها و أعنيهـا
منٌيتك على حالك يا ابن عامرخليها
لا تجادلني فامي تزورنا و انا أمنٌيهـا
وساعة منك تعجبني وإن غلت
أشهى إلىٌ من الدنيا وما فيها

يا رب تعجبكم رنا


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة